streda 7. júna 2017

Bylinkový raj na zemi



Neskutočné! Tak by sa dala opísať príroda, kde sme boli včera zbierať bylinky (lazy v blízkosti Krupiny). Na toto miesto nás pozvala pani, od ktorej kupujeme vajíčka. Takže, som si povedala, že aspoň uvidím ako sa majú jej sliepočky .... No a ako tam bolo?


Čakalo nás tam dokonalé ticho, pokoj a neuveriteľná vôňa.... ten najlepší liek na dušu aký poznám 😊.


Najprv sme urobili Teovi leháro v tieni pod lesom. Ešte stále som ohúrená z toho, ako tam bolo príjemne (Teo zatiaľ nezvláda dobre vysoké teploty, a teda v meste s ním medzi 10:30 a 17:00 ani nemôžem ísť von, pričom pod lesom bolo aj od 12 -tej ešte stále úžasne). Všetko navôkol sa mu neskutočne páčilo (napr. trhanie trávy) a aj on sa páčil okoliu (najmä jednému z troch psíkov, ktorý sa celý čas pokúšal mu dať pusu 😃😃).


Čo sa týka zberu vo všeobecnosti, tak je naozaj dôležité, aby sa byliny zbierali na miestach čo najďalej od ciest, či iného znečistenia (čo je aj dosť logické). K prírode sa snažím správať ohľaduplne, a to aj pri zbere byliniek. Trhám opatrne, len tie časti ktoré potrebujem (napr. nevytrhávam zbytočne korienky, ak zbieram kvety či listy). Tento krát som sa navyše snažila sa pri zbieraní byliniek sústrediť len na to, čo robím. Cítiť tú úžasnú vôňu, kochať sa okolitou prírodou, počúvať vtáčiky, dotýkať sa rastlín .... je to podľa mňa úžasný relax a skvelé cvičenie pre myseľ (teda aspoň pre tú moju, ktorá väčšinu času beží na plné obrátky 😂). Čo som napríklad do nedávna nevedela, je fakt že všetky bylinky majú najväčšiu silu čerstvé a postupom času sú menej a menej účinné. Z toho logicky vyplýva, že si nazbieram len toľko čo potrebujem. Tohto roku som sa teda rozhodla, že budem postupne piť čaje z rôznych bylín tak ako budú k dispozícii (každá bylina má svoje účinky, a minimálne ako prevencia sú mimoriadne účinné....). Zároveň si urobím menšie zásoby sušených byliniek, olejov, tinktúr a pod. na zimu.



PS: Presvedčila som sa na vlastné oči, že priplatiť si za vajíčka naozaj stojí za to. Sliepky mali obrovský výbeh na tráve, na slniečku aj v tieni pod čerešňami a starali sa o svoje kuriatka. Pripomenulo mi to sliepočky mojej babky, keď som k nej ako malá chodila na prázdniny (len tie mali aj mená 😃).






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára