piatok 2. júna 2017

Materská ako dovolenka


Kde začať...nástupu na materskú som sa v kútiku duše trochu bála. Na jednej strasne som počúvala názory mamičiek, ktoré mi vraveli, že je to mega náročné obdobie, že sa už poriadne nevyspím a že to teda rozhodne dovolenka nie je. Na strane druhej boli moji kolegovia a priatelia, ktorí boli presvedčení, že ja na materskej dlho nevydržím, lebo sa budem nudiť a nebude ma to napĺňať. No a realita?


Materská je najkrajšie obdobie môjho života a vyše 90% času je ako vysnívaná dovolenka 😊. Áno, sú dni kedy mi je ťažšie, pretože Tea niečo trápi či bolí (a ako každá mamka vie, mňa to trápi a bolí ešte viac), ale inak je to PARÁDA.

Teo je nádherné, usmievave bábätko a je pre mňa privilégiom môcť s ním tráviť 24 hodín denne. Nezávidím manželovi, že chodí do práce (ktorú mimochodom má veľmi rád), to on závidí mne, že sa s Teom môžem ešte túliť v posteli. Po rokoch konečne čítam knihy, na ktoré som si nikdy nevedela nájsť čas (pri kojeni a uspávaní je dosť času). Jem pravidelne a podľa môjho úsudku zdravo (nakoľko mám konečne čas a energiu si jedlo pripraviť). Chodím s Teom na prechádzky, mám čas pokecať so známymi, sedieť len tak v parku a pozorovať vtáčikov, či kvietky. Dokonca takmer denne cvičím... proste venujem sa Teovi a sebe a obaja si to náramne užívame. Milujem jeho úsmev, to ako sa teší keď mu dám pusu, ako sa nahlas smeje keď sa spolu šalíme, alebo keď tancujeme. Milujem tú radosť v jeho očiach keď príde domov tato, alebo keď mu chutí čo mu pripravím. Teo je dokonalé stvorenie a robí svet krajším (ten môj a manželov o hooodne krajším) miestom.

No a navyše, mám sa od svojho bábätka čo učiť. Žije dokonalo v prítomnosti, užíva si každú chvíľku. Vždy pozerá na mňa, nie zamyslene cezo mňa, ako to robia dospelí zahĺtení svojimi problémami. A ja... ja sa teraz naozaj snažím naučiť sa žiť život viac ako to robí on. So zvedavosťou prijímať čo mi ponúka, tešiť sa z toho dobrého a nemyslieť na to menej dobré.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára