streda 19. júla 2017

Šťastná mamka aj vďaka cvičeniu

Ja a cvičenie, to je dlhý príbeh. Nikdy som nebola práve športový typ. Telesnú som neznášala už na ZŠ (najmä gymnastiku). Behám pomaly, loptové hry ma nebavia a v posilke si odjakživa pripadám ako mimozemšťan (najmä keď na mňa civí partička "vymakaných chalanov" a ja naozaj nikdy neviem prečo (či preto, že som nová, či cvičím technicky zle, či dvíham príliš malé váhy, alebo sa im proste páči pozerať na ženu v tielku a legínach). Takže nepodarených pokusov o "zakomponovanie" cvičenia do môjho života som mala desiatky.

Avšak, asi pred 3 rokmi som si povedala, že vyskúšam cvičenie doma. Podľa videa (prišlo mi to síce trochu komunistické, ale za pokus človek nič nedá 😂). No a zamilovala som si to od úplného začiatku. Začínala som cvičiť 30 day shred od Jill Michaels, potom rôzne iné jej programy a končila som u Zuzky Light. Vyše roka som si platila členstvo v Zgym. Počas tehotenstva som cvičila oveľa menej, ale v podstate hneď po šestonedelí som zas začínala s Jill a teraz cvičím so Zuzkou jej program pre začiatočníkov (síce sa už necítim ako začiatočník, ale 9 mesiacov tehotenstva vráti fyzičku o riadny kus späť, takže to je pre mňa úplný ideál).

No a tu sú už hlavné dôvody prečo cvičenie "makes me happy" 😄

  • Mám viac energie
Je to dosť paradoxné, ale okamžitý efekt po cvičení u mňa je,že sa mi zvýši energia. Účinkuje to podstatne lepšie ako káva, či čokoľvek iné. Dôležité však je to s cvičením neprehnať. U mňa je hranica cca 20 minút naplno (HIIT). Ak to preženiem, tak som naopak unavená.
  •  Najlepšie uvoľnenie stresu
Som dosť emotívny typ. Smejem sa nahlas, nehambím sa plakať a ak som nervózna, tak ma naozaj nemusíte poznať, aby ste to zistili. O to viac tým potom trpia moji najbližší. Nedokážem sa sústrediť, myslím len na to, z čoho som práve v "strese", bolí ma brucho a tak. Proste celé zle. Predtým som sa zvykla prejedať hlúposťami, čo pomáha len na tých pár minút kým človek žuje 😂. Teraz si idem zacvičiť. Cvičím naplno, myslím len na správnu formu, počet opakovaní - proste dám do toho všetko. Už za tých pár minút sa moje podvedomie upokojí, a ja som potom podstatne pokojnejšia.
  • Sila a kondička sa celý deň hrať
Toto je momentálne pre mňa asi top dôvod. Teo rastie, čiže je jednak čím ďalej ťažší, a zároveň si čím ďalej vyžaduje viac pozornosti. Každá maminka vie presne o čom hovorím. Ja vďaka cvičeniu môžem úprimne povedať že vládzem aj keď ho celý deň nosím na rukách a snažím sa ho zabávať (práve mu idú zúbky a ja som ochotná urobiť naozaj čokoľvek aby sa usmieval a nemyslel na bolesť), čo v praxi znamená, že s ním tancujem, naháňam psov, behám po schodoch... proste dá to zabrať :D. Moja mladšia sestra (20 ročná) ho strážila 30 minút, a spotená mi ho prišla vrátiť s tým, že keby toto mala robiť celý deň tak je štíhla ako prútik :D. 
  • Vyzerám a cítim sa dobre
Posledný, avšak nemenej dôležitý bod je, že vyzerám dobre. Po pol roku mám svoju pôvodnú váhu, a naozaj na mne nevidno, že mám malé bábo. Možno je to pre niekoho povrchné, ale to ako sa cítim u mňa naozaj ovplyvňuje aj fakt, že môžem nosiť svoje obľúbené rifle bez toho aby ma tlačili 😉.

Ako ste na tom Vy? Cvičíte? Ste aj Vďaka tomu šťastnejší?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára